Kass som jag är..

Hej på er!
Förlåt att jag inte har uppdaterat sen i fredags, måste verkligen bli bättre. Tänkte berätta lite om helgen i varje fall. I fredags så bestämde vi oss för att gå ut på kvällen, åkte till en inte sådär jättefint ställe och tyckte helt ärligt att kvällen inte var den bästa utekvällen men sånna dagar måste man ju också ha, blev lite orolig där ett tag att jag alltid skulle ha roligt, det går ju inte, eller..? Men det var det i alla fall. Sen i lördags var det upp och iväg halv 8. Det var vi som läser east african wild life som gav oss av. Först när vi kom till stället satt vi och lyssna på folk som pratade om hur viktigt det är att vi bevarar naturen. Det var lite kul för de påpekade att britterna inte alls har någon natur kvar och kommer hit för att se hur det ser ut så det är viktigt att afrika är bättre än Storbrittanien.. Kollen. Efter alla tal så började den 1,5 mil långa demostrationsvandringen. Vi var säkert 300 om inte mer som gick upp och ner i dalar och på savannen i våra gröna tröjor och kämpade för djur och natur. Jobbigt men bra kändes det, som de sa,
 
 
"the nature can't speak for themselves, so who's going to speak for them if we don't."
 
tycker att detta är en väldigt aktuell fråga som vi alla borde ställa oss då och då. När vi kom hem så gick vi en sväng till junction och käkade, sen till toi för att se om det fanns något fint, heelt sjuk att man kan hitta kläder för 5 shilling, vilket motsvarad 35 svenska öre typ.. Arh.. galet! Hittade i alla fall en långkjol som jag har letat efter länge så nu hittade jag en jätteskön för 600 shilling, värt.
Senare på kvällen bra det av till galileo men innan det satt vi ett tag på art, standard. Har ju varit på Galileo innan men nu blev vi inbjudna till en kenyan som fyllde år, så satt där inne bakom det röda repet ungefär hela kvällen, haha, chiiill. Så kan erkänna att utelivet här är mycket mysigre och trevligare än hemma, fast måste påpeka att det inte är något fel på de sunkiga hemmafesterna i sverige heller, saknar det rätt ofta faktiskt. När lördagen var slut och söndagen kom rusande så var det chillmode hela dagen. Och så igår var det måndag, inget extra ordinärt förutom att vi gick och kollade på när killarna spelade fotboll och förlorade. Bilden är på mig och Julia från matchen  Idag slutade jag 11 och gick med Cornelia och Sanna och åt på art, gotte! Nu sitter jag här och har lite ensamtid och inser att det är inget för mig, så ska gå och se om någon rolig är i närheten. Vi hörs senare eller imorgon, hoppas ni har det lika fantastiskt som jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0