Fältstudievecka

Hej igen bloggen!
Tänkte berätta om förra veckan då vi hade fältstudieveckan. Jag och resten av naturarna åkte till Masai Mara.
Vi spenderade veckan mycket effektivt eftersom att vi andände oss av både dagar och nätter för att göra utflykter. Själva huvudnummret för veckan var att vi skulle övervaka lejon. På nätterna hade vi olika skift så man skulle få några timmars sömn i alla fall. Det var himla spännande att stiga upp mitt i natten för att ge sig ut på spaning. Andra aktiviter vi ängnade oss åt var att vi åkte ut och räknade djur, identifierade elefanter, vägarbete.. och hade det allmänt gött. Gjorde även biologiprovet där så det är ganska najs att säga att man har skrivit prov på savannen, men skolan kommer man minsann aldrig undan. Nu ska ni få se lite bilder istället för jag vet själv att det är mycket roligare än att läsa.
Hoppas ni har det underbart där hemma!
 


Kommentarer
Moster Nilla

ÅÅÅLSKAR att du är tillbaks med dina fina bilder på bloggen... Kramis!

Svar: haha, skönt och att ni uppskattar det! hoppas ni har det bra, Massa varma kramar!
Beatrice Håkansson

2013-03-05 @ 21:59:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0