Godmorgon Sverige

Nu är klockan kvart i 8 denna kalla fredagmorgon. Har haft dåligt med internet de senaste dagarna och igår hade vi strömmavbrott under det mesta av dagen, segt.. men men, this is Africa. Igår var vi på junction och fixa lite saker efter skolan, satt även ett tag på art och hade det trevligt. Igår kväll så började vi även kolla på 3:an av pirates of the carabien. Efter det så satt jag och Cornelia och hade en trevlig pratstund till 12. Det är det som är så kul med internat. Man kan sitta uppe och prata med folk vilken tid som helst på dygnet utan att det är något problem för att bor ändå i närheten om man känner för att gå och lägga sig eller försvinna i sitt rum ett tag. Nä, jag trivs verkligen i denna miljön. Kan också lägga till att min familj, eller ja, nästan hela har bokat biljetter hit i jul nu, helt fantastiskt! De kommer 16 och åker 3 så får spendera massa kvalitetstid med dom över jul och nyår! Saknar dom verkligen, speciellt nu på morgonen konstigt nog. Men iallafall, idag är det fredag! Vi ska inte ut ikväll tror jag, vi pratade om att laga tacos och ha Harry Potter maraton men ska upp svintidigt på lördag så får väll se hur länge vi naturare som ska åka orkar. Men ser fram emot kvällen och imorgon ska vi till Galileo igen, det var riktigt kul förra gången. Bästa utekvällen tills vi gick ut till Casa Blanca förra helgen efter Masai Mara så ser fram emot det också riktigt mycket! 
Men ska gå och äta frukost nu, vi hörs nog senare idag om internet vill fungera idag, hoppas fortfarande att ni har det bäst där hemma!


Kommentarer
Moster Nilla

Så min slutledning är: internat är bättre än Internet!

Svar: haha, så kan man sammanfatta det!
Beatrice Håkansson

2012-09-30 @ 20:37:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0