Söndag, igen..

Jambo!! 
Herre Gud, nu är det söndag igen, såg att jag inte hade bloggat sen i tordag eller vad det var. Tiden går så snabbt, man hinner ju knappt med. Ska ändå försöka komma på vad jag har gjort de senaste dagarna så ni får veta, om ni nu vill det.. Okej, i fredag var det utgång som stod på schemat. Gallileo hette stället. Det var ett mysigt men stort uteställe. Det fanns massa olika rum med olika teman typ och en mysig innergård. Där var också många fler keyaner än på loftet som vi var på förra fredagen vilket var väldigt trevligt så man kunde skapa lite nya band, fick en kenyans kort men nej mor, kommer inte ringa han, haha. Men det var i alla fall den bästa utekvällen hitills tycker jag. Vissa spårade lite som vanligt men inga dramatiska händelser vilket är skönt ibland. När vi vaknade upp på lördagen hade de flesta åkt för att gå på ngong hills men kände att det var värt att stanna hemma. Några av dom som blev kvar åkte med Helené och kollade på hästpolo. Var en av dom och jag tyckte att det var riktigt mysigt. Har inte sett det innan tror jag, så det var kul. Efter det gick vi till junction och gjorde det vardagliga rutinen, nakumatt, planet yougurt, men nu var vi även på kfc, inte lika bra som mc och bk såklart men det var helt ok. Senare på kvällen drog vi till 4you tror jag det hette, en kina restaurang, med massa mat.. blir mätt jag bara tänker på det, men det var riktigt gott. När vi kom hem åkte vi till art ett tag och satt där tills vi skulle vara hemma. Idag gick vi till Java och satt där och drack ice tea och pluggade. Sen kom vi hem och lyssnade på två killar som berättade om thai boxning som jag tänkte börja på, måste ju kunna försvara mig i detta land, och i Sverige såklart. Vet att du har sagt det i en evighet Far så hoppas det gör dig glad att jag har tagit saken i egna händer nu. :) Efter mötet så har det bara varit chill, plugg och barbeque som har gällt. Nu tänkte jag plugga och städa. 
Hoppas ni har det bra, verkligen, tänker på er varje dag och måste erkänna om jag vaknar upp själv eller det inte är någon som väcker mig saknar jag er och får hemlängtan.. det trodde jag inte men är en liten mes ändå.









 
 
 
 


Kommentarer
Karin

Hej Beatrice!!!!!!!!!!!!!!!!
Läser med glädje din blogg, vet ej dock om den gör mig trygg eller inte, men det är bra att du tänker på mina ord:). Det hörs spännande med hästpolo. Jag tror inte heller vi har varit på det. Saknade bilder av dig, roligast är om du är med på bilderna;-).
Alla världens kramar, Mor:)

Svar: heeeej!! Hoppas att det är positivt att jag tänker på dina ord och du läser min blogg, vill ju inte att ni ska vara helt ovetande :) vi kan kanske gå på hästpolo någon gång, perfekt picknick ställe :) alla andra har ju bilder på mig, det är alltid en själv som är minst med på ens egna kamera men ska bli bättre, saknar er, kram! :)
Beatrice Håkansson

2012-09-17 @ 19:13:59
julia_detdu

vilkeeeen fiiiiiien blogg beaa!!!!!

2012-09-19 @ 13:49:25
julia_detdu

vilkeeeen fiiiiiien blogg beaa!!!!!

2012-09-19 @ 13:49:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0