Söndag

Hej på er! 
Sitter på Art nu. Dricker vaniljlatte, laddar hem filmer, eftersom att det är lagligt i kenya och så pluggar vi en del, mys. Jag har inte bloggat på hela helgen eftersom att jag nästan inte har varit hemma något sen i fredags efter skolan. Efter skolan gick vi till art och käkade och blev goa vänner med en jätte trevlig servitris som berättde att hon hade förlorat sin lillebror ett par veckor tidigare så vi försökte få henne på bättre humör. När vi hade ätit gått och kände oss klara där gick vi en snabbis till bistro men drog snabbt vidare till Impala och träffade några andra. Kvart i 9 kom bussen och hämtade oss och vi åkte till "que pasa". Eftersom att där bara var massa äldre och inget ös tyckte jag inte att det var någon höjdare denna gången heller. På lördagmorgon så åkte vi till ett vattenland som endast kostade 400 shilling, riktigt värt. När vi kom hem var det bara att byta om och sen åka till art. På vägen dit fick vi se en hemsk händelse som bara bevisade vad det är för land vi lever i. När vi satt i bussen åkte vi förbi en folkmassa. På marken la en ung kille, inte mycket äldre än mig och blev slagen, sparkad på av alla möjliga åldrar. Mammor puttade fram sina barn för att de skulle sparka han i ansiktet. De tog stora stenar och släppte på hans ansikte. Alla stod och hejade och skrek runt om och det ända vår chaufför säger är: "It's ok, he's a thief." Det var det absolut sjukaste jag har sett sedan jag kom hit, hur man löser problem i detta land. En del elever såg liket påväg hem igår men i morse var det borta när vi gick hit för bilar åker runt på nätterna i Nairobi och samlar ihop lik. Helt sinnes.. Så när vi kom till art var vi lite omtummlade men vi samlade oss efter ett tag och käkade pizza, eftersom att det inte finns något man kan göra, det är så de lever och vi kan inte komma och säga att dom gör fel utan att råka illa ut själv måste man på något sätt acceptera och leva vidare. När vi hade suttit på art ett tag så drog vi vidare till ett annat ställa, det var trevligt. Sen kom vi hem och det hände inte så mycket mer. Idag har vi bara käkat brunch, pluggat och nu sitter vi här och tar det lugnt. 
Hoppas ni har det bra där hemma! Har säkert tid att skypa med någon ikväll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0