Internet, Internet, Internet..

Hej där hemma!
Nu va det ett tag sen jag bloggade igen.. men internet är inte att leka med alltså. Men nu funkar det ett tag i alla fall, kan bero på att klockan är halv 3 och folk sover så det inte är så stor belastning, inte vet jag men skönt att man är nattmänniska ibland. Kan berätta om min vecka ensålänge. Sjuk i måndags och sjuk i tisdags, inget kul men folk är så sjukt söta när man är sjuk, alla kommer och tar hand om en och ska hålla på. Måste ändå ge priset till Julia för att hon har varit så himla söt hela tiden. Vaknade t.o.m. av att hon kom in på mitt rum i måndags med frukost och lunch i tisdags och kvällstoast på kvällen. Sen har massa andra också varit så hilma söta. Man ligger här och tror att ingen ska märka när man inte är där ute i vimlet men ikke. Den sörsta tjänten gjorde Agnes i tisdags eftermiddag. Hon gick och köpte massa gottis, jag hade i och för sig "beställt" allt men att hon gjorde det var så hilma sött. Det fick mig verkligen att känna mig som hemma när man är sjuk och Mor eller Far köper hem massa gott för att pigga upp en, och de lyckas varje gång! Så idag har jag varit i skolan. Efter vi slutade gick jag och hämtade paket på posten, WOHOO! Var så taggad att dom jag drog med knappt hann med. Man märkte på posten hur mycket mer chill Afrika är än Sverige. Först ville hon ha mitt passport number, men jag hade ju inte mitt pass så hon ville istället ha min id number, när jag frågade var det stod gav hon bara mig paketet och log, africans.. ;) Så nu har jag äntligen fått mina saknade gympaskor och marabo! Men säg inte till någon att jag har det, då får jag inte ha det ifred i alla fall.. Efter vi hade vatt och hämtat mitt efterlängtade paket så gick vi till Junction och fixade gotte för imorgon och sen käkade vi på art. När vi kom hem bakade vi brownies och kollade på sista avsnitten av "sex and the city". Julia, den snutten grät lite för att hon inte ville att de skulle ta slut, hon är bara för söt! Nu ska jag verkligen sova för jag ska äta frukost kvart i 7 imogon för halv 8 bär det av till Massai Mara, ser inte fram emot 6 timmar av bumpy ride men har fått tabletter som ska hjälpa av Ragnar så får väll lita på det. Hörs på lördag mina vänner. Hoppas ni har det fantastiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0