Första måndagen

Idag hade vi vår första "skoldag", den gick ut på att vi först fick våra schema, sen tog vi en fika, sen gick vi runt på skolans område och kollade på enorma sköld paddor. Ganska lugn förmiddag med andra ord. På eftermiddagen åkte vi runt i och utanför Nairobi för att ha någon koll på var vi verkligen bor. Det är ju inte alls som städerna där hemma precis, vilket är en upplevelse. Vi fick veta var vi fick vara och var vi inte fick vara. Det man ser på bilden va tydligen ett jättefarligt område som vi absolut inte får vistas på. Längtar verkligen till vi får gå ut själva, klubbar, restauranger, bio, gym, shopping och allt annat skoj man kan hitta på i en storstad. Och jaa, ni där hemma, mor speciellt, jag kommer att vara försiktig. Kvällen slutade med att de flesta på internatet kollade på "despicable me", en av mina absolut favorit animerade filmer. Nu har jag duschat och tänkte ta det lugnt, såg precis att mormor och moffe loggade in på skype så ska försöka ringa dom.
Godnatt alla där hemma!


Kommentarer
Karin

Hej Beatrice!
Jag tackar för "kommentaren". Beatrice, jag kan inte säga det för många gånger. Var rädd om dig!
Sov gott - älskar dig!!!
All världens kramar
Mor

Svar: Hej! Jag ska vara rädd om mig, haha! älskar dig mor, massa kramar! <3
Beatrice Håkansson

2012-08-20 @ 22:26:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0