Vår första safari

Idag hade åkte vi på vår första safari, trots att musiken var så hög hela natten lyckades jag ändå vakna när Helene kom kl. 6 och baknade med grytlock utanför rummen, kanske en ny metod att lyckas få upp mig på morgonen, eller? Men det gick tyvärr inte lika bra för 6 andra som sov genom hela dagen, synd för dom men eftersom att det var ute kvällen innan så kan man förstå varför det är frestande att ligga kvar i sängen. Men i alla fall, så när vi väll kom iväg så var dagen fantastisk. Vi fick se massa fina djur som ni kan se på bilderna. På hemvägen var det dock väldigt svårt att hålla sig vaken men efter det underbara bruchen så blev man pigg igen, eller tillräckligt för att kolla på "sex and the city" och chilla. Under kvällen öppnade även himlen sig och regnet öste ner när vi satt och åt kvällsfika. Då fick alla för sig att bada och vi hoppade i med kläder som ändå skulle tvättas. Efter det så har vi bara chillat runder och njutit av söndagen. Men nu är jag trött och tänker somna till en film innan man måste vara uppe hela nätterna och plugga, 
Hoppas ni har det bra där hemma, tänker på er!
Det är så här jag hänger nu för tiden!


Kommentarer
Karin

Hej Beatrice!!!!
Vilka fantastiska bilder!!! Hur nära var ni djuren?
Jag ska komma ihåg det där med grytlock... hm.
Var rädd om dig - må så gott - have fun;)
Mor;)
ps har försökt att ringa dig
ds

Svar: hej mor!vi var rätt nära de flesta! :)
och du behöver inga grytlock, du brukar klara det rätt bra ändå!
min mobil funkar inte så ska kanske köpa en ny för typ 300 kr om den fortsätter att inte fungera!
Hoppas ni har det bäst där hemma!
Beatrice Håkansson

2012-08-27 @ 22:50:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0