Hell's Gate, teambuilding och helgen

Hej på er! Det var ett tag sen nu. Jag tänker fatiskt bara berätta kort om vad som har hänt sen senaste inlägget för bilder säger mer än tusen ord. Det var upp och iväg tidigt på torsdagmorgon. Bussen lämnade halv 9 om jag inte minns fel. Det tog cirka 2 timmar tror jag att komma dit så vi hann se fantastiska utsikter och ha fullt ös i bussen, allt från Magnus Uggla till gyllene tider till LMFAO hade busschafören på sin skiva, underbart när afrikaner lyssnar på svensk musik utan att fatta texten. När vi var framme efter lång väntan att komma in i parken så kom vi till slut fram till där vi skulle campa. Det låg på mitten av berget och vi hade utsik över allt som fanns där nedanför, zebror, pumbor, shiraffer, bergstoppar och massa annat fantasktiskt. När vi hade ätit lunch var det dags för min grupp, lejonen att ge sig ut och mountainbika i bergen, det var det jobbigaste jag har varit med om men det var samtidigt helt underbart. Man blev ett med sin cykel samtidigt som man vara ville lämna den i diket flera gånger. Trillade två gånger i samma jättebranta nerförsbacke. Det var riktigt obehagligt men fanns ingen anledning att ge upp för det. När vi efter flera timmar uttorka och cyklande så kom vi fram till campet och fick kvällmat, har nog aldrig kännt att jag förtjänat mat så mycket som då där man sitter helt utmattad och tittar ut över bergstopparna. På kvällen sen var det dags för mys vi lägerelden, folk sjöng och spelade gitarr, behöver inte ens säga hur najs det var. Nästa dag var det i alla fall dags för promenad och klättring. Vi började med promenaden, underbara dalar, gångar, grottor och vyer. När vi kom tillbaka till campet åt vi lunch och sen gick vi till klättringen. Var lite nervös men när jag började klättra ville jag bara ta mig länge och längre upp, sån adrenalin kick alltså. När det var avklarat gick vi upp för stupet till vår camp igen, i mitt fall utan skor i vita strumpor, undra hur många som har bestigit berg i vita strumpor? Sen var det dags för ännu en mys kväll framför lägerelden. Morgonen efter gick vi upp halv 6 för att sitta med en kopp kaffe och kolla på soluppgången, det är helt sinnes hur snabbt det går men fint var det. Efter frukosten gick vi upp för ett annat berg för att.. jag vet inte, tror det mest var för att Pär min favoritlärare på denna skolan skulle få fågelskåda, men men , det är sånt man får bjuda på. Sen bar det av hemmåt. Alla var trötta och ofräsha men när vi kom hem så var det bara att äta, duscha och göra vid sig för att dra ut, vi satt på Art till taxin hem kom, slutade med att jag sov hos Maria, en riktigt skön tjej från Uppsala. I morse vaknade vissa upp och mådde bra och vissa mådde inte lika bra, var såklart en av de som mådde bra. Efter det goda bruschen med amerikanska pannkakor kollade vid på några avsnitt av sex and the city. Sen gick vi till toy market, en stor markand som ligger en kvart bort, där handlade vi lite filmer, jag handlade två tröjor för 100 shilling vilket är 8 svenska kronor. Två törjor för 8 kroner! Det är galet! och sen handlade jag en långklänning för 800 shilling vilken är undefär 60 kroner. Också billigt. Sen tog vi taxin till junction och käkade glass på planet yougurt, lika gott som vanligt. Nu har vi kollat på två filmer och myst. Och nu känner jag att detta blev ett väligt långt inlägg men men, ni har valt att läsa själva. Och ni är väldligt söta som orkar göra det.
Nu ska jag sova, imorgon börjar en ny vecka med nya äventyr, så här kommer massa bilder, har dock inga bilder från cyklingen, sov gott på er underbara människor!







För de som vill veta lite onödig fakta om bilderna. Där vi går nere i marken har filmerna "tomb raider" med  angelina jolie spelats in. Och de spetsiga växterna använder masaierna som tandpetare. En annan sak är att de lilla berget som är med på någon bild är de vi klättradre upp för. Sista onödiga faktan är att "trädet" på sjätte bilden är en megastor kaktus.






























  


Kommentarer
Anna, aka panini

Så fina bilder!! Ser verkligen ut som att du har det underbart och lever livet!! Saknar dig här i Sverige men tiden går fort! Du har redan varit där i mer än två veckor , ahhh galet asså... PUSS! <3

2012-09-03 @ 00:25:14
Anna, aka panini

Så fina bilder!! Ser verkligen ut som att du har det underbart och lever livet!! Saknar dig här i Sverige men tiden går fort! Du har redan varit där i mer än två veckor , ahhh galet asså... PUSS! <3

Svar: Hej vännen! Ja, jag lever livet och njuter men saknar er varje dag och även i de bästa stunderna vill jag ha er här! Helt sjukt så snabbt tiden går men snart är vi tillsammans igen! PUSS! <3
Beatrice Håkansson

2012-09-03 @ 00:26:00
Karin

Hej Beatrice!
Vilka fantastiska bilder!!! Du kan verkligen förmedla text och bild så att jag känner att jag "nästan" är där.
Idag börjar Alexander på Alnarp.
All världens kramar:-)
Mor

Svar: Hej Mor! tack så mycket! gör mitt bästa för att ni ska känna så! :DSå kul för han! Hälsa han lycka till och ge han en bamsekram från mig!
Kraam på er!
Beatrice Håkansson

2012-09-03 @ 16:22:35
Aladeen

Är det inte afrika? Jag ser bara massa vita? Var är alla negrar?

Svar: Alla på min skola är svenskar så det är bilder på dom.
Beatrice Håkansson

2012-09-03 @ 19:28:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0