Nairobi Half Life

Idag var vi på bio i west gate med engelska läraren Zanna som för övrigt är störtskön. Vi såg en film om hur ett liv i Nairobi kan se ut. Hemskt men sån är sanningen i detta samhälle. En brutal scen när de kidnappar en kvinna och hennes bil utspelade sig på junction ett par kvarter här ifrån, det kändes väldigt märkligt eftersom att vi går där nästan varje dag. Filmen var väldigt bra tyckte jag och det gör perspektivet på Nairobi ännu större, skönt att lära sig utan att uppleva det själv. Hela kvällen var väldigt mysig och kul att göra detta tillsammans med alla. Efter bion fick vi till och med träffa en av skådespelarna, man ser han i slutet på trailern när han sitter i en låda. Här är länken till trailern: http://www.youtube.com/watch?v=nRjBLAnx2jU , ni kan ju se den om ni vill veta lite med specifikt vart jag bor, utan att bli oroliga förstås. ;)

Har precis lagt på på skype med min familj, var väldigt mysigt att prata med dom, har inte gjort det på länge så tack för den mysiga tid jag fick spendera med er mina favoriter.

Tänkte avsluta detta inlägg med ett sista stort grattis till Julia som har fyllt år idag! GRATTIS VÄNNEN, hoppas din dag var bäst. <3








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mintidikenya.blogg.se

Har startat en blogg som jag tänkte ha under det kommande året då jag ska plugga på svenska skolan i Nairobi, Kenya.

RSS 2.0